Conf. Univ. Dr. Coman Iacob – “primul profesor dintre egali”

comanafisbun_1

Facultatea… o perioadă din viaţă la care poţi să ajungi numai dacă treci prin alte şcoli (primare, gimnaziale, liceale). Când eram în clasa a VII-a, împreună cu unii colegii de clasă am început să edităm o revistă a clasei pe diverse teme. Am ales să abordez şi eu o temă şi anume să scriu despre un profesor ori de câte ori scoteam un număr. Deoarece elanul nostru a durat numai un număr am reuşit să prezint doar un profesor, şi cu siguranţă că pe cel mai îndrăgit de mine.

Iată că „istoria se repetă” pentru că mă aflu în fericita împrejurare în care să scriu despre un profesor universitar care şi-a lăsat amprenta asupra mea şi asupra colegilor mei. Timp de doi ani am avut onoarea din partea lui Dumnezeu să fiu şcolit de către domnul profesor Iacob Coman (pentru noi cei de anul III părintele Coman, pentru că a fost ca un părinte spiritual pentru noi).

Într-o vreme în care credinţa mea era zdruncinată din cauza teologilor liberali, profesorul Coman ne-a învăţat ce însemnă respectul şi dragostea pentru Cuvântul Scripturii, textul Revelaţiei. O expresie care mi-a rămas în minte şi care va străbate veacurile este „băieţi, consumaţi Scriptura”. Mereu ne îndemna să ne întoarcem la sensul primar al textului biblic.

Nu intenţionez să subminez ceilalţi profesori, pentru că fiecare dintre ei au participat la formarea noastră spirituală. De aceea am folosit conceptul răsăritean, părintele Coman fiind primul dintre egali, aşa cum şi dânsul mi-a acordat titlul de înger (anghelos – gr), care este o fiinţă creată de Dumnezeu, la fel ca omul, dar superioară acestuia. De aici mi-am inspirat şi adresa blogului: www.anghelos.wordpress.com.

Îi mulţumim că şi-a pus la dispoziţie timpul, că a pierdut ore întregi conducând maşina ca să fie prezent la cursuri, că şi-a lăsat acasă familie pentru ca să ne predea nouă şi pentru faptul că şi prin aportul dânsului şcoală a fost acreditată.

Domnul să vă binecuvinteze frate Coman şi să vă ajute să slujiţi oriunde vă cheamă Dumnezeu, iar în ceea ce priveşte cei care vă dau „şuturi” să îi lăsăm pe mâna celui rău (bineînţeles cu voia permisivă a lui Dumnezeu) pentru că ei nu pot şti de ei, dacă nu ştiu de noi şi de un altul.

Doamne ajută.

8 comentarii »

  1. tavybruma said

    Frumoase cuvinte ai la adresa părintelui Coman. Eu cel mai mult am învăţat de la el dragostea pentru Scriptură

  2. Dani T said

    Baieti sa nu uitati ce ne-o zis el, parintele, si anume ca finnd cu Dumnezeu suntem biruitori. Mare dreptate are in vorbele sale.

  3. Beny said

    primul dintre egali daca luam ca exemplu principiul autoritatii in rasarit, daca luam principiul autoritatii in apus, cred ca ar trebui sa-l numim primul, fara egali. Asta e, mie imi place mai mult teologia apuseana;)

  4. flavius said

    te felicit Ionut pentru aceasta initiativa…Daca tot suntem la capitolul multumiri, as vrea si eu sa spun un “MULTUMESC” din toata inima fratelui Coman. Acesti doi ani in care am facut cursuri cu el m-au influentat foarte mult, atat modul de viata cat si predicarea. A fost pentru mine un bun exemplu si va ramane un exemplu, atat in modul in care a predat dar si in modul in care s-a raportat la noi. A stiu sa treaca de bariera profesionala, si a stiut sa ne faca sa iubim orele cu el. Iar cand a fost vorba sa ne explice ceva, si cuvintele nu erau de ajuns, exemplul sau personal a fost definitoriu.
    Multumesc frate Coman…Nu o sa va uit niciodata…Dumnezeu sa va binecuvanteze!!!!!!

  5. 1. Sa ne intoarcem dragi studenti la CUVANT: “SA NU NUMITI PE NIMENI PARINTE”, este PORUNCA Nou-Testamentala a DOMNULUI CHRISTOS.
    2. Doctrina apostolica Nou-Testamentara afirma ca oamenii nascuti din nou, din Dumnezeu, devin copii ai lui Dumnezeu si frati ai Fiului Omului, Isus Christos. De aceea Pavel afirma ca noi, cei ce am primit infierea si Duhul lui Dumnezeu suntem asezati pe o treapta superioara ingerilor, ba chia ca ii vom judeca pe ingerii cazuti.
    Sa dam slava lui Dumnezeu si nu facem cultul personalitatii nimanui. Ap. Petru si ap. pavel au refuzat elogiile si inchinaciunile.

  6. erwin said

    Daca este cineva, care merita respectul si aprecierea noastra, atunci acel om se numeste Coman Iacob. Cred ca toti colegii mei sunt de acord cu afirmatia aceasta, multe am invatat de la el, multe aplicam in viata noastra si multe ii invatam si pe alti, idei si principii preluate de la el. Frate Coman, te iubim si te apreciem, Dumnazeu sa va binecuvinteze. Iar pentru cei care nu imbratisati gandurile noastre, nu-l cunoasteti pe fratele Coman, nu a-ti facut ore cu el si nu a-ti avut tangente cu el, nu are rost sa comentati despre o persoana pe care nu o cunoasteti si de care nu aveti ,,habar,,. Va rog sa-mi scuzati impertinenta. G.B.U.

  7. Ionutz :D cand am fost si eu tanar, ca si tine, am zis ca fratele PANDREA – profesorul de limba romana, este “cel mai iubit dintre pamanteni”. Cred ca am scris asta in ECOURI.

    Sigur, nu mi-a fost prea moale dupa aia…
    baga de seama ce scrii si abtine-te de la treburi de astea pana gati scoala. Sau ai terminat-o?

  8. batrinul said

    Dragilor,pastorul Coman este intradevar un dascal deosebit,eu nu-l cunosc,i-am vazut citeva predici si intilniri cu studentii si…e tare.

    Cred ca Domnul a investit in el,si stie ce sa faca cu talantii primiti.Despre cei ce nu inteleg ca poti elogia un dascal,mai lasati-i,nu pot intelege sau sint constrinsi de niste conceptii invechite,obosite si care pot ingreuna insasi puterea de perceptie a lui Dumnezeu.

    Sa fiti cu El,si Domnul sa-l binecuvinte si pe pastorul Coman sa poata ajuta la largirea Imparatiei!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

